Activități

Cursuri de formare profesională

Cursurile de formare susținute la nivelul proiectului sunt gratuite și se adresează unui număr de 603 de angajați din regiuni mai puțin dezvoltate ale României, care au participat în prealabil la activitatea de consiliere profesională. Aceștia vor fi grupați în 29 de serii de curs a câte aproximativ 21 cursanți, din care 4 serii de cursuri autorizate în conformitate cu prevederile OG nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și 25 serii de cursuri neautorizate, de scurtă durată.

În cadrul proiectului sunt prevăzute două tipuri de programe de formare:

  • cele autorizate conform Ordonanței Guvernului nr. 129/2000
  • cele neautorizate, de scurtă durată.

Astfel 60 angajați în funcții de management vor beneficia de cursuri de formare profesională pentru dezvoltarea competențelor manageriale și antreprenoriale, dintre care:

  • 1 curs autorizat pentru „Competențe antreprenoriale, financiare și juridice” (curs autorizat)

  • 1 curs de scrută durată ”Comunicare si negociere”

Totodată 543 de angajați care nu dețin funcții de management, vor beneficia de formare profesională pentru dezvoltarea competențelor profesionale dintre care:

  • 1 Curs Lucrător în comerț (curs autorizat)

  • 1 Curs Marketing digital

  • 1 Curs Pregătire profesională inițială în asigurări

  • 1 Curs Pregătire profesională continuă în asigurări

  • 1 Curs de Comunicare și negociere;

Cursurile de formare profesională neautorizate, reprezintă cursuri de scurtă durată altele decât cele cu recunoaștere națională, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților.

Fiecare angajat care participă la cursurile de formare profesională susținute în cadrul proiectului va beneficia de un certificat de absolvire la finalizarea programului de formare.

Toate costurile cu participarea la cursurile de formare sunt acoperite din bugetul proiectului.

Activitate de consiliere profesională a angajaților

Cei 603 angajați care vor participa la activitățile de formare furnizate în cadrul proiectului vor beneficia GRATUIT de o abordarea integrată de calitate, constând în servicii personalizate de consiliere și formare profesională pentru actualizarea competențelor, inclusiv digitale, pentru a răspunde cerințelor pieței muncii.

Sesiunile de consiliere profesională îi vor ajuta pe angajați să își stabilească obiective profesionale clare, potrivite intereselor lor reale de dezvoltare, ceea ce le va crește nivelul de dezvoltare profesională și de adaptare la cerințele pieței muncii.

  • Activitatea vizează:

    Consilierea angajaților pentru încurajarea participării la programele de formare profesională continuă

  • Consilierea angajaților în vederea stabilirii programului de formare profesională (autorizat/neautorizat) necesar pentru actualizarea competențelor specifice ca urmare a evoluțiilor tehnologice rapide și a apariției de noi competențe care să le faciliteze accesul la un loc de muncă de nivel superior celui deținut sau păstrarea locului de muncă.

  • Activitatea de consiliere profesională constă în:

    Aplicarea online a unei baterii de teste (trăsături de personalitate/aptitudini cognitive/interese ocupaționale)

  • Consiliere individuală cu privire la interpretarea concluziilor testelor aplicate, alegeri în cariera și tranziția pe piața muncii

  • Elaborare plan individual și recomandarea unui program de formare susținut în cadrul proiectului

  • Materiale informative și prezentare a modului de dezvoltare a competentelor de dezvoltare durabilă

  • Materiale informative și prezentare a modului de dezvoltarea competențelor și a locurilor de muncă digitale

  • Instrumente folosite în cadrul activității de consiliere profesională sunt:

    Baterii de teste de evaluarea vocațională, care vizează aproximativ 120 întrebări și sunt necesare pentru identificarea celor 6 factori de personalitate, în funcție de care se alege o cariera sau alta și tipul de program de formare profesionala potrivit fiecărui angajat.

  • Raport individual interpretare a rezultatului testului

  • Fisa individuala de consiliere profesională care conține cel puțin datele personale, obiectele de studii preferate la scoală, starea civila, climatul familial, starea sănătății, eșecuri profesionale, timp liber alocat pe zi, nivelul de realizare profesională, valori, puncte tari, puncte slabe, programe de formare recomandate a fi urmate în cadrul proiectului etc.

  • Planul de Intervenție Individualizat are în vedere: interesele beneficiarului, aptitudinile beneficiarului, valorile personale, valorile muncii din perspectiva beneficiarului.

Astfel, în completarea testelor aplicate online, sunt prevăzute sesiuni de consiliere profesională individuale cu durata de 1 ora pentru fiecare angajat, online sau față în față, în funcție de opțiunea fiecărui.

Toate costurile cu participarea la sesiunile de consiliere profesională sunt acoperite din bugetul proiectului.

Campanie de conştientizare şiatragere a angajaților

Astfel, vor fi susținute sesiuni de consiliere profesională și cursuri de formare profesională, inclusiv de calificare, pentru actualizarea competențelor, pentru a răspunde cerințelor pieței muncii. Proiectul se adresează unui total de 603 angajați cu contract individual de muncă, la o entitate juridică cu sediu/punct de lucru în afara regiunii București Ilfov; au împlinit 18 ani; au vârsta sub 65 de ani și au absolvit cel puțin liceul sau o școală profesională.

  • Campania offline constă în:

    Tipărirea a mininum 1000 de brosuri de prezentare care vor fi distribuite angajatorilor din regiunile mai puțin dezvoltate ale tării

  • Informarea a peste 100 de angajatori din cadrul a peste 50 de patronate, asociații de afaceri, clustere, hub-uri de afaceri

  • Minumum 10 întălniri cu angajatori din regiuni mai puțin dezvoltate ale tării pentru prezentarea oportunităților oferite în cadrul proiectului

  • Distribuirea de afișe cu informații despre cursurile de formare profesională furnizate în cadrul proiectului

  • Campania online constă în:

    Crearea unui website și a unei pagini de Facebook dedicate proiectului

  • Promovarea website-ului prin intermediul Google

  • Construcția de mesaje cheie precum consiliere profesională și formare pentru informarea și atragerea de cel puțin 900 persoane la activitățile proiectului

  • Promovarea mesajelor campaniei prin intermediului paginilor web-site ale partenerilor Universitatea din Craiova și Universitatea Româno – Americană

Cercetări sociologiceîn rândul angajatorilor

În cadrul proiectului se va realiza o cercetare sociologică  pornind de la nevoia de anticipare a nevoilor de formare generate de deficitul de forță de muncă, îmbătrânirea angajatilor, migratia fortei de muncă și decalajul între competențele existente și provocarile tehnologice. Instrumentul  ce va fi dezvoltat în cadrul proiecctului are la baza realizarea unui sondaj telefonic, reprezentativ la nivelul României, exceptând zona de dezvoltare București-Ilfov, ce are două populații țintă. Prima populație țintă este reprezentată de către angajați din regiunea vizată și a doua din reprezentanții angajatorilor din aceeași regiune de dezvoltare.

  • Raportul rezultat în urma cercetării va fi diseminat pe mai multe canale

    Va fi disponibil spre descarcare pe website-ul proiectului.

  • Va fi mentionata aceasta disponibilitate în mesaje pe social media.

  • Un executive summary va fi transmis presei locale și centrale.

  • Va fi organizat un forum cu reprezentanți ai mediului de afaceri în care vor fi prezentate rezultatele cercetării.

  • Va exista cel puțin o intervenție la un post radio de acoperire națională în care sa fie prezentate concluziile studiului.